יעלון על ביהכנ"ס בגבעת זאב: "קבוצה של בריונים משתלטת על חלקת אדמה"

ישראל פריי 1 Comment on יעלון על ביהכנ"ס בגבעת זאב: "קבוצה של בריונים משתלטת על חלקת אדמה"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"חלק מהקהילה בגבעת זאב משוטה. הם מנסים לסחוט. מבנה בית הכנסת לא יישאר שם", כך אמר הצהריים שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בשיחת תדרוך עם כתבים בקריה, "את בית הכנסת בגבעת זאב היה צריך להרוס מזמן", כך פסק יעלון בנחרצות.

הוא התייחס בהרחבה לסוגיית פינוי בית הכנסת "איילת השחר": "קבוצה של בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום שמה בית כנסת. חקירת המשטרה הראתה שהטענות לקניית החלקה הן מזויפות. אני מבין שיש פה רגישות של הקהילה, לכן שלחתי מבנה יביל של 135 מטרים כחלופה זמנית עד שייבנה בית כנסת אחר, קבוע, למרות שאני לא חייב לשלוח. היביל נשלח לגבעת זאב אבל הוחזר למגרש של משרד הביטחון".

שר הביטחון, כך נראה, לא חושש להתעמת עם הצד הימני של מפלגתו, ובוחר להעביר מסרים נחרצים בסוגיות שנויות במחלוקת. בעניין הצתת בית משפחת דוואשה בכפר דומא הוא ממשיך לדבוק בעמדה שהשמיע ולפיה, לגורמי הביטחון ברורה באופן ודאי זהותם של הרוצחים, אך היא מתקשה הביאם לדין.

"ברגע שגילינו מי הקבוצה שאחראית לאירוע והבנו שאין לנו יכולת להעמיד אותם לדין, נקטנו במעצרי בית וצווים מנהליים. אין לנו כרגע ראייה שקושרת למי שביצע ישירות את הפיגוע אבל אני מאמין שנגיע לזה, אני מקווה שעוד נגיע לפענוח מוחלט, מדובר בקבוצה קיצונית של יהודים קנאים שרוצים מלכות ושלטון על פי דין תורה, שהחליטו לעשות מעשה תחת הכותרת 'תג מחיר'".

יעלון הוסיף כי "לצערי הגיבוי שצעירים מקבלים מפוליטיקאים, כאשר הם זורקים אבנים ושקיות שתן על כוחות הביטחון, זהו זרע הפורענות שמוביל לפיק ברכיים מול טרור יהודי".

ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי הגיב בחריפות לדברי שר הביטחון: "אני מוחה בתוקף על דבריו והאשמותיו של שר הביטחון כנגד מתפללי בית הכנסת. ההאשמות הזויות, מופרכות ומשוללות כל יסוד וכל שיש בהן הוא הכפשת שמה הטוב של קהילת בית הכנסת המונה 400 משפחות וכן הכתמת שמם הטוב של כלל תושבי גבעת זאב. נראה כי כל מטרת דבריו של שר הביטחון היא הסחת דעת הציבור מאוזלת ידה של הממשלה בסיוע בעניין ההרס הצפוי לבית הכנסת".

גבאי בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, אריה בנימין, הגיב בזעם "חבורת בריונים?? בושה וכלימה – בוגי הסר את חסינותך! ותתבע. בית הכנסת "איילת השחר" הוקם לפני כ-15 שנה, בבית הכנסת מעל 200 מתפללים, במקום פועל כולל של מעל 40 אברכים, כולם אזרחים לתפארת." אומר בנימין, "הקרקע עליה בנוי בית הכנסת נרכשה על ידנו בכסף מלא, חבורת בריונים?? תתבייש. במקום להוציא דיבתם של אזרחים – פתור מיד את המשבר ואל תיתן לבית כנסת מפואר ומלא תורה להיהרס".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מצחיק וטיפשי! היה עדיף לו שישתוק! אפשר להמליץ לו "גם כסיל מחריש חכם יחשב",וכאן זה הפוך.